måndag 5 juli 2010

Anna Carrfors Bråkenhielm, 5 juli

På SRs hemsida kallas hon medieentreprenör och hon kommer från Vetlanda, i Småland. Det gillar vi. Jag tycker att det varit för få Smålänningar och Skåningar ännu så länge. Anna har arbetat på många stora medieföretag och gjort det oerhört framgångsrikt.

Även detta program handlar, som flera tidigare i sommar, om någon form av framgångssaga. Anna har lyckats ta sig från det lilla på landet till att bli VD på flera stora medieföretag och idag driver hon en framgånsrik tidning. Givetvis krävde detta studier och hårt arbete genom åren.

Idag saknar jag lite inspiration i skrivandet märker jag, så därför nöjer jag mig med att skriva att Anna är bra. Hon är intressant att lyssna till och spelar skön musik. Sen gillar jag stenhårt hennes uttryck att man måste ha lite "fuck-off pengar".

Innehåll
7 av 10
Berättarförmåga
6 av 10
Musikval
7 av 10
Totalupplevelse
7 av 10

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ja jag (gäääsp) finner heller ingen större skjuts når den självgoda lilla skrytbubblan Anna Bråkenhjelm försöker verka intressant..
Narcissism, taskig toalett-träning, gud vet vad som e g e n t l. format det stora ekande egot .. gääsp ..

Jah Hollis sa...

Märkligt att två dagar i rad välja sommarvärdar som båda tycker Robert Aschberg är en toppenkille och som varit anställda på Strix television.

Anonym sa...

Vart tog du vägen?!

Anonym sa...

ja, har du lagt ? vad trakigt... det finns mycket att tycka till om!

Anonym sa...

här händer det inte mycket....

Anonym sa...

Synd att det inte finns någon blogg som kommenterar årets sommarpratare efter den femte juli. :( Hoppas du har en fin semester!

Mats sa...

Du har helt rätt. Det bidde semester och andra prioriteringar. Att lyssna på och skriva om alla sommarpratarna är ett omfattande arbete. Jag och Jesper gjorde det förra sommaren, men i år orkade jag helt enkelt inte hela vägen in i mål. Jag beklagar. Men varför inte börja skriva själv "Anonym".

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se