söndag 27 juni 2010

Sommar i P1 2011 om jag fick bestämma

Varje år finns det alltid flera stycken sommarpratare som man verkligen ser fram emot att få höra. Det är nästan alltid sådana personer som man redan på förhand känner till. Vidare finns det varje sommar också ett helt gäng personer som man aldrig har hört talas om som visar sig vara riktigt bra. Sedan finns det två kategorier till. De som man på förhand vet är skittråkiga och de som man efter 15 minuter inser är skittråkiga.

Det är de här två sista kategorierna jag skulle vilja påverka och byta ut, så att det blir en sommar med bara bra sommarprogram. Därför följer här min lista på personer som jag skulle vilja fick chansen att sommarprata 2011.

Malin Eggertz Forsmark - Gymnastikförbundets ordförande och föredetta ledamot i SOK.
Per Persson - artist och sångare i Perssons Pack
Peps Persson - reggaekungen av Sverige
Johan Glans - komiker
Johan Theorin - författare
Stina Wirsén - barnboksförfattare
André Pops - sportjournalist
Katarina Hultling - sportjournalist
Anders Johansson - komiker
John Steinberg - pedagogik doktor
German Zamudio - kock, känd från Landgång
Per Tengstrand - världspiansit

Detta, Sveriges Radio, är mina önskningar/förslag/rekommendationer. Resten av sommaren överlåter jag med varm hand till er att planera.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

svar; Med det omdömdet ser jag fram emot att prova på StoryTel!

Va roligt med en blogg som enbart inriktar sig på sommar i p1! Jag ser fram emot intressant läsning.

Sommarlyssnaren sa...

Kul att fundera på! Jag skulle verkligen gärna vilja höra Johan Glans också.

Jah Hollis sa...

Peps kan bli en fullträff om han bara skulle vilja göra det. Han har en massa historier att berätta, men många kanske inte passerar SR:s filter.

Sedan skulle jag vilja höra den svenske musikern John Holm, men han kanske är lite för tillbakadragen för att våga.

Komikern och skådespelaren Birgitta Andersson börjar visserligen bli till åren, men hon har också en hel del att berätta kan jag tänka.

Mats sa...

John Holm var ju ett utmärkt förslag, och även Birgitta. När jag läste John Holm kom jag att tänka på en till som skulle kunna vara kul. Kjell Höglund tror jag skulle kunna berätta mycket roligt och intressant.

Anonym sa...

Jajajjamen!! GERMAN & PEPS !!
GODA VAL !

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se