lördag 1 augusti 2009

Alex Schulman, 1 augusti

Sommarpratare Alex Schulman
Foto: Sveriges Radio

Jag är en av de där - de som inte tycker om Alex Schulman. Jag har baserat det enbart på vad andra säger. Det ska man inte göra. Kanske för att jag tycker att han har ett förargligt utseende, eller är det också ryktet om honom som gör att jag tycker så.

Men hans sommarprat var bra. Det handlade (inte alldeles otippat för årets sommarpratare) om en bortgången pappa. Inte bara. Även om två misslyckade äktenskap och en förlossning. Och om hans psykolog. Det senaste året i Alex Schulmans liv.

Det var till och med riktigt gripande på slutet. Kanske mest för att man hörde hur det klumpade sig i Alex hals när han läste sina sista tre minuter i sitt manus.

Jag tycker nu inte längre att Alex Schulman är skräp. Han är nog bra i alla fall!

Totalbetyg på Alex Schulmans sommarprat: 7

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se