lördag 8 augusti 2009

Bodil Malmsten, 8 augusti

Idag gjorde Bodil Malmsten mig sällskap på joggingrundan runt Växjösjön. Det hela började lite trevande och försiktigt. Bodil pratade på och jag lyssnade. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka till en början. Men så spelade hon sin första Dylanlåt och började där efter tala om Don't look back, en Dylandokumentär från 1967. Sen hade hon mig som i en liten ask.

Jag kommer på mig själv med att vilja prata med Bodil, kommentera och prata mera om Dylan. Men det går ju inte. Bodil finns i min iPod och springer inte bredvid mig.

Tycker du om Dylan, Waits, Van Morrison och prat om livet, kultur och sånt så är detta programmet för dig. Jag gillar det i alla fall.

Bodil Malmsten berättar att hon ett tag hade funderingar på att enbart spela Bob Dylan låtar i sitt program. Det hade jag velat höra. Undras vilka låtar hon då skulle spelat.

Innehåll
7 av 10
Berättarförmåga
8 av 10
Musikval
8 av 10
Totalupplevelse
8 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se