måndag 10 augusti 2009

Nahid Persson Sarvestani, 10 augusti

Nahid Persson Sarvestani får mig att tacka min lyckliga stjärna för att jag är född i Sverige, ett land där jag kan uttrycka mig på i stort sätt vilket sätt jag vill. Till exempel genom denna blogg.

Nahid var politiskt aktiv och arbetade som journalist i Iran. När den nya regimen kom, var inte hennes åsikter okej längre. Hon fick inte tycka och säga vad hon ville längre. Hon och hennes familj var tvungen att fly. Om det handlar hennes sommarprogram.

Starka berättelser som berör med en bra berättare brukar ge bra sommarprogram och detta utgör inget undantag. Detta är riktigt bra, faktiskt ett av de bättre i sommar.

Musiken är kanske inte jättespännande tycker jag, med några undantag. Men det spelar ingen roll. Det är berättelsen som är central och viktig.

Innehåll
9 av 10
Berättarförmåga
7 av 10
Musikval
4 av 10
Totalupplevelse
8,5 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se