tisdag 30 juni 2009

David Lega, 19 juli 2000 (Bubblare)

Foto: Sveriges Television

Sommar i P1 är i full gång. Men man måste ju ha något att lyssna till mellan 14:30 och 13. Därför satte jag mig inför den stundande frukosten för att börja bläddra i Sveriges Radios digra Sommararkiv. Till min stora glädje fann jag där David Lega.

David Lega är simmare och handikappidrottare med en väldigt lång meritlista. Han har bland annat slagit 14 världsrekord och är nuvarande innehavare av 5.

I sitt sommarprogram berättar David Lega på ett humoristiskt sätt om sin väg till idrotten och sitt nuvarande elitidrottande. Man får en liten inblick i hur det är att vara handikappidrottare och i hur vardagen för David Lega ser ut.

David Legas sommarprogram är mycket bra. Lättsamt, allvarligt och på samma gång väldigt roligt. Dock tror jag att David Lega saknar sin livepublik. Jag har hört honom föreläsa i Växjö och han är den i särklass bästa och roligaste föreläsaren jag har hört. Här når han inte riktigt samma höjder som han gjorde live.

Innehåll
9 av 10
Berättarförmåga
7 av 10
Musikval
8 av 10
Totalupplevelse
8 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se