söndag 28 juni 2009

Linda Olsson, 27 juni

Linda Olsson är en för mig totalt okänd och oläst författare. Hennes sommarprogram handlar om kärlek och vänskap.

Programmet inleder hon med att berätta om hur hon väldigt sällan säger "jag älskar dig", men desto oftare säger "I love you". Det bör tilläggas att hon är bosatt i Nya Zeeland och därför ofta pratar engelska. Hon säger att "jag älskar dig" känns mera laddat och har mera tyngd i sig än den engelska motsvarigheten.

I många engelskspråkiga länder gödslar man med "I love you" till höger och vänster, medan vi i Sverige endast använder "jag älskar dig" väldigt sparsamt och till få personer.

Linda har en väldigt behaglig röst att lyssna till. Den ackompanjerar min promenad ner till Skanörs hamn på ett mycket förtjänstfullt sätt. Men jag lyssnar inte till henne. Tankarna vandrar iväg och jag tappar tråden i hennes prat. Jag vet inte om det beror på henne eller mig, men lyssnar aktivt det gör jag tyvärr inte.

Innehåll
3 av 10
Berättarförmåga
5 av 10
Musikval
1 av 10
Totalupplevelse
3 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se