torsdag 2 juli 2009

Joe Labero, 2 juli

Sommarpratare Joe Labero
Foto: Sveriges Radio

Okej. Det här var lite intressant. Intressant i den bemärkelsen att Joe Labero försökte få sitt sommarprat att låta oerhört spännande även om det inte var det. Och så namedroppade han kändisar som han sett och/eller träffat, varit hemma hos eller spelat golf med.

Han berättade lite om sin pappas död (det är mycket sånt i Sommar i år).

Och så gjorde han ett korttrick. I radion... Hmm... Man kunde följa med själv om man hade en kortlek. Det hade inte jag, men jag hängde med ändå. Med min matematiska hjärna. Korttricket var skitdåligt.

Det enda lite roliga var att höra hur han blivit lurad själv av fingerfärdiga försäljare i Italien och köpt en kameraväska fylld med sten och fimpar för 200€.

För att piffa upp det ganska tråkiga sommarpratet, som Joe Labero nog självgott tyckte var i världsklass, hade han letat upp alla låtar i SRs grammofonarkiv som innehöll ordet magi. Eller lät som något som man kan spela på scen i en trollerishow.

Nä, Joe, trolla tillbaka timmen jag förlorade av mitt liv genom att lyssna på dig om du kan!

Totalbetyg på Joe Laberos sommarprat: 3

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se