lördag 4 juli 2009

Lena Philipson, 4 juli

Lena Philipson gillar in schlagermusik. Ja, du läste rätt. I sitt sommarprogram avslöjar Lena denna väl förborgade hemlighet. Detta kan tyckas märkligt då det är just inom denna genre som hon kanske är mest känd. Men Lena och jag har då en sak gemensamt, jag är inte heller så värst förtjust i schlager, och absolut inte i dagens schlager.

Lena Philipson visste jag inte direkt vad jag skulle vänta mig av, men hade en liten förhoppning om att hon skulle vara intressant. Men som hon överraskar. Hon bjuder på sig själv, spelar inledningsvis upp Robert Gustavssons parodi på henne från I manegen med Glenn Killing.

Lena pratar och berättar om hela sin karriär, från hur hon vann en talangtävling fram till dagens shower med Orup. Hon berättar med fart, fläkt och mycket humor. Jag hade väldigt roligt när jag lyssnade till Lena.

Innehåll
7 av 10
Berättarförmåga
9 av 10
Musikval
5 av 10
Totalupplevelse
8 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se