lördag 18 juli 2009

Kristian Luuk, 18 juli

Kristian Luuk torde inte vara okänd för någon, inte ens Inga-Stina 89 år. Själv växte jag upp med Kristian Luuk i bland annat Hassan och andra roligheter. Kristian har sommarpratat en gång tidigare, men den gången berättade han inte själv utan intervjuade folk som känner honom och bad dem berätta om honom.

Den här gången berättar han dock själv. Det handlar om familj, uppväxten och hans yrkesliv allt förpackat i små anekdoter och intressanta berättelser.

Jag har alltid gillat Kristian Luuk, hans talkshow Sen kväll med Luuk såg jag nog de flesta avsnitten av. Jag ser därför fram emot att få se honom i På spåret till hösten. Det enda som kanske oroar mig något är det som Kristian själv pratar om i sitt sommarprogram. Nämligen hans stora kontrollbehov att allt är förberett och skrivet. Men det ska nog gå bra. Han har ju bland annat arbetat med det tillsammans med mannen i hans liv.

Kristians Luuks sommarprogram är riktigt bra och tiden bara flög iväg. Tyckte nog att han spelade lite för många låtar, men det kanske bara är ett uttryck för att jag gärna ville lyssna på Kristian. Lyssna på Kristian Luuk, och du får en väldigt trevlig stund.

Innehåll
9 av 10
Berättarförmåga
8 av 10
Musikval
7 av 10
Totalupplevelse
9 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se