söndag 12 juli 2009

Prinsessan Birgitta, 12 juli

Sommarpratare Prinsessan Birgitta
Foto: Sveriges Radio

Lite Anita Ekberg över Prinsessan Birgitta. Röstmässigt, alltså. Men ändå inte i närheten. Och inte lika underhållande.

Vi snackar tråkigt... Sådär så man somnar. Hon berättade om hur hon träffade sin man, men jag förstod inte riktigt om det var den första eller den andra hon träffade (den i München eller den i Italien).

Men det känns som det kvittar. Jag var inte så intresserad. Jag hade hoppats att det kunde vara lite intressant i alla fall. Men det här var bara trist.

In med någon annan kunglighet istället. Då skulle det nog bli skoj. Någon av de nyare (från Kungen och nedåt i åldrarna).

Hon spelade några låtar som var skittråkiga - lite klassiskt, och Fjäriln vingad och sånt. Men sen kom det ett latinomedley och lite nyare låtar. Jag tror inte hon själv valt de låtarna. Passade inte in överhuvudtaget.

Totalbetyg på Prinsessan Birgittas sommarprat: 2

3 kommentarer:

Jonas sa...

Detta programmet var ju bara sämst. En tanta som skjuter från höften o inte har planerat nåt alls. Om man börjar snacka om "i morse tä'nkte jag på" så blir man ju lite rädd. O musiken hade hon iiinte valt. Fast hon hade ju säkert valt Dana Dragomir eller nåt sånt. Sågning? Jajemän.

Jesper Karlqvist sa...

Precis - undrar om Sveriges Radio inte vågade säga emot en kunglighet när hon inte hade något ordentligt manus?

Rutan sa...

Man förstod att det fanns en mickhållare intill, en som deltagit i vad hon skulle prata om och som ledde henne in på ämnena. Det var helt ointressant, förutom att jag fick inspiration till ett eget blogginlägg.

Det krävs nog att man är väldigt långt ut i periferin om man ska våga vara personlig och göra avsteg från det kungliga protokollet.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se