lördag 11 juli 2009

Jonas Björkman, 11 juli

Sommarpratare Jonas Björkman
Foto: Sveriges Radio

Vem har vi här då? En tennisspelare. Och självfallet har jag aldrig hört talas om honom. Trots att han tydligen varit rankad fyra i världen.

Tennis är inte min favoritsport. Det är ju egentligen ingen sport. Så jag var väl inte så himla intresserad ens när jag såg att det var en sportig person som skulle prata. I och för sig vet man aldrig - man kan bli glatt överraskad.

Men, njae, inte så jättemycket. Jonas Björkman hade sina lustiga stunder - när han pratade om vidskepelse i tennisvärlden bland annat. Och så var det lite intressant att höra hur det myglas på vissa tävlingar där man inte har någon domare, utan där spelarna själva dömer.

Fast i det stora hela var det inte riktigt min kopp te.

Totalbetyg på Jonas Björkmans sommarprat: 4

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se