tisdag 14 juli 2009

Katerina Janouch, 14 juli

Sommarpratare Katerina Janouch
Foto: Sveriges Radio

För mig, och säkerligen många andra, är Katerina Janouch mest känd som sexolog. Så mycket visste jag. Hon är författare och fembarnsmamma också.

Katerina Janouch hade en personlig prägel på sitt program. Hon pratade om hur det var att leva med en alkoholist. Att vara anhörig till en som har problem med droger. Och så blev det en del om hennes avsaknad av sin farfar - en man som överlevt koncentrationsläger.

Det var ett intressant prat som jag kunde njuta av under min strandpromenad.

Däremot spelade hon oerhört mycket musik. Musik tycker jag om, men det kändes ibland som det bara blev två meningar mellan varje låt.

Totalbetyg på Katerina Janouchs sommarprat: 7

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se