tisdag 7 juli 2009

Nour El-Refai, 7 juli

Sommarpratare Nour El-Refai
Foto: Sveriges Radio

Nour El-Refai fastnade i mitt hjärta efter sitt sommarprat. Hon berättade om att vara liten. Att bli mobbad och utfryst. Både som barn och genom kvällstidningarnas skriverier när hon blivit lite äldre.

Dessutom är det extra skönt att höra en skön lundensisk dialekt - inte en sån där med tungspets-R, utan en riktig. Sån som inte försöker göra sig till.

Nours sommarprat var oerhört personligt och på sina ställen gripande. Skulle hon bara skippat att spela en massa Winnerbäck-musik skulle hon fått full pott från mig!

Totalbetyg på Nour El-Refais sommarprat: 9

7 kommentarer:

Anonym sa...

Loved it! Personligt och vackert, ett av de bästa sommarprat jag hört :)

//Marianne

Anonym sa...

Kommer nog bli en framtida klassiker bland sommarpratare. Gillade hennes avslutning där hon offentligör och blottar sina fem framtida mål. Jag gjorde samma sak för ett antal år sedan och tvekade att sätta upp mina mål på mitt egna kylskåp...
/Mats

Anonym sa...

Tack för ett fantastiskt program. Jag grät mycket och är väldigt glad för att du lyckats nå dina mål hittills. Lycka till med allt du gör i framtiden. Jag kommer följa dig på avstånd..
/Eva

Anonym sa...

Underbart; fint och viktigt! Heja Nour, och tack för att du öppnar våra ögon.
/Maja

Anonym sa...

Viken otolig skit. Vilken otolig gnällspik. Detta måste vara det sämsta sommarpratet i programmets 50-åriga historia.

Fy Phan

Anonym sa...

Starkaste, finaste radioprogrammet jag hört. Skriv en bok snälla Nour.

Pelle

Samtidigt sa...

Efter att ha lyssnat på nästan alla program hittills 2009 leder Nour ligan överlägset.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se