fredag 24 juli 2009

Kerstin Hessius, 24 juli

Kerstin Hessius, har hand om mina och dina pengar tills vi blir gamla och inte ska jobba mer. Ja, hon är kort och gott VD för Tredje AP-fonden. Hon var visst i blåsväder i vintras. Det minns jag, och hon tar också upp den händelsen lite kort i sitt sommarprogram.

Annars måste jag nog säga att detta är urtypen av ett klassiskt trevligt sommarprogram. Lite jobb, lite familj och lite annat smått och gott personligt. Helt perfekt avvägt och perfekt framfört. Det är inget enastående eller revolutionerande, bara väldigt trevlig lysning.

Kerstin Hessius har dessutom, enligt mig, en fantastiskt bra musiksmak och låtlistan är årets hittills bästa och starkaste. Från Dylan, Young till Black Eyed Peas och Thåström. Dessutom spelade hon Avalon från Roxy Musics album med samma namn, en skiva som jag idag stod och höll i på skivmässan. Det blev dock inget köp, men det får det nog bli nästa gång. Enda lilla snedsteget i låtlistan är enligt mig Joyride med Roxette, men till och med den kom hon undan med, då det var nostalgiskt trevligt att lyssna till.

Innehåll
7 av 10
Berättarförmåga
8 av 10
Musikval
9 av 10
Totalupplevelse
8 av 10

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se