lördag 25 juli 2009

Morgan Alling, 25 juli

Morgan Alling tillsammans med Lasse Beischer gav Sverige det bästa sommarlovsprogrammet någonsin, Tippen. Jag har ett rätt starkt minne av att jag kollade på Tippen, men jag var ju 15 år då. Ingen 15-åring i hela Sverige skulle idag titta på Sommarlovsmorgon. Har tiderna förändrats eller var jag osedvanligt barnslig? Men min recensionskollega Jesper tittade också på det, så jag var i alla fall inte ensam.

Nu blev det visst mycket som inte handlade om sommarpratet. Men Morgan Alling kommer för mig alltid vara förknippad med Tippen. Det är nog en viktig del i hans liv också, för han pratar om Tippen och bland annat om hur det varje dag kom ca 11 000 brev till redaktionen. Det är otroligt mycket.

Morgan Alling hade en jävligt kass uppväxt med barnhem, fosterfamiljer och socialtanter. Detta fram tills han kom till Martin Alling. Men inget ont som inte har något gott med sig. Han säger själv att han är där han är idag mycket tack vara den uppväxten.

Morgan Allings sommarprogram är fruktansvärt bra. Det är en ganska rak berättelse om hur han kom dit han är och den är bitvis ganska skrämmande. Inte direkt det klassiska sommarprogramet, men väldigt bra. Jag hade gärnat lyssnat på Morgan i ytterligare någon timme med berättelser. Så lyssna på Morgan Alling.


Innehåll
10 av 10
Berättarförmåga
9 av 10
Musikval
8 av 10
Totalupplevelse
9,5 av 10 (ja, jag fegar och vågar inte sätta in 10)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se