måndag 27 juli 2009

Petra Mede, 27 juli

Ont, det gör ont. Aj, det gör ont i ryggen. Ja, Petra Mede har ont i ryggen. Det vet vi nu. Det är ju tråkigt, och det är självklart synd om henne. Men bara för det behöver man inte tjata om det i stora delar av ett radioprogram.

Petra Mede började sin karriär som dansare och var på väg att bli professionell dansare när hon fick ont i ryggen. Sen tog den slut. Idag är hon komiker, men så värst rolig tycker jag inte att hon är och absolut inte här i Sommar. Jag var faktiskt inne på hennes hemsida för att se vad hon har gjort och i listan hittar jag faktiskt inget jag tyckt varit så värst roligt, om man bortser från Parlamentet och där minns jag inte henne.

Nej, det här är fruktansvärt ointressant och tråkigt. Petra Mede hade tur att jag redan skrivit bottenlistan tidigare, för där hade hon helt klart hamnat om hon sommarpratat tidigare i sommar. Men det ska väl komma en slutsummering när alla har snackat i sommar, får se var på listan hon hamnar då.

Innehåll
1 av 10
Berättarförmåga
3 av 10
Musikval
2 av 10
Totalupplevelse
1,5 av 10

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att smaken är som baken! Själv tycker jag att hon spelade topp-musik, och dessutom indirekt behandlade ett ämne (sveriges sjukvård) som definitivt behöver lyftas fram. Väldigt gripande dessutom. Och vad mer? Jo, hon kände inte att hon behövde vara rolig. Skönt! Precis såsom Kristian Luuk tillfälligt la humorn på hyllan, fast han tyckte du tydligen ändå var bra.

Mats sa...

Kristian Luuk hör till en av de bättre nu i sommar. Och visst var det väl kanske ett viktigt ämne som Petra Mede tog upp, det förnekar jag inte. Men sen tycker jag inte om henne i andra sammanhang heller, så det spelar väl in.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se